2014-11-06
Виряджаючи дитину до школи, кожна мати
вірить у те, що справжній учитель побачить
у її дитині щось таке, чого не бачить вона,
буде розвивати помічені здібності.
В. О. Сухомлинський. Серед найбільш цікавих і загадкових явищ природи дитяча обдарованість займає одне з провідних місць.
Проблеми її діагностики та розвитку хвилюють педагогів протягом багатьох століть. Інтерес до неї в даний час дуже високий , і це пояснюється суспільними потребами. Адже саме обдаровані люди здатні зробити свій найбільший внесок у розвиток суспільства.
Тому раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей становить одну з головних проблем вдосконалення системи освіти.
Робота педагога з обдарованими дітьми – це складний, який ніколи не припиняється, процес. Він вимагає від учителів і вихователів постійного зростання майстерності, педагогічної гнучкості, вміння відмовитись від того, що сьогодні здавалося здавалося творчою знахідкою і сильною стороною.
Саме цій проблемі була присвячена робота практичного семінару директорів шкіл та заступників з навчально – виховної роботи, організованого РМК на базі Володіївецької СЗШ I – III ступенів 5 листопада 2014 року.
Відкрив семінар начальник відділу освіти Івахов. В.І. Тему семінару «Науково – методичне забезпечення підготовки вчителя до роботи з обдарованими та здібними дітьми» озвучила завідувачка РМК Рибчук Т. Г.
У своєму виступі вона наголосила, що кожна дитина є обдарованістю , особистістю, а завдання вчителя – побачити її здібності, допомогти їй розкритись та реалізуватись. Тому важливою є спеціальна підготовка педагогів до роботи з обдарованими і здібними дітьми. Вчитель має бути чуйним , доброзичливим, уважним, емоційно стабільним, мати динамічний характер і почуття гумору.
Своїм досвідом роботи з обдарованими і здібними дітьми поділився і педагогічний колектив Володіївецької СЗШ I – III ступенів. На учасників семінару незабутнє враження справила виставка виробів, створених дитячими руками, а також відкриті уроки, на яких вчителі, працюючи в ритмі шукань та новизни , впроваджують сучасні технології навчання, створюють найсприятливіші умови для розкриття можливостей і здібностей школярів.
Це урок в зі світової літератури в 11 класі на тему « Трагізм долі митця. Утвердження сили творчості і кохання в долі героїв роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита» ( вчитель 1 категорії Варшко В. П.); урок з біології в 10 класі на тему « Історія вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень» ( вчитель 1 категорії Скотинюк В. Л.);
урок з образотворчого мистецтва в 7 класі на тему «Зображення на площині. Опанування особливостей лінійної побудови будинку з використанням двох точок сходу» ( вчитель 1категорії Дайкало А.І.) та урок з фізичної культури в 2 класі на тему « Гімнастика» ( вчитель – методист Кайтанюк О. Ф.).
Роботу педколективу Володіївецької СЗШ 1 – 111 ст. з обдарованими і здібними дітьми також презентували у своїх виступах директор школи Кайтанюк В. О. та заступник з навчально – виховної роботи Тисячна М. М.
Своїми досягненнями з підготовки педагогів до роботи з обдарованими і здібними дітьми, підготовки учнів до наукової діяльності, шляхи реалізації шкільної програми « Обдарована дитина» поділились учасники семінару: директор Бабчинецької ЗОШ 1-111 ст. Шпортко Н. С., директор Борівської ЗОШ 1- 111ст. Крамар В. В., заступник директора з навчально – виховної роботи Борівської ЗОШ 1- 111ст. Рябошапка Л.М., заступник директора з навчально – виховної роботи Мазурівської ЗОШ 1-111ст. Попіль Р.П. Про психологічні аспекти даного питання проінформувала учасників семінару відповідальна за методичну службу РМК, методист Василик Л.В.
Продуктивною і результативною стала підпорядкована реалізації визначеної теми практична частина семінару, яку підготувала і провела в цікавій формі завідувачка РМК Рибчук Т.Г.
Логічним завершенням семінару став міні – концерт , на якому показали свої артистичні здібності школярі, учасники танцювального колективу «Чарівність» (керівник Кайтанюк О.Ф.)
Завідувачка РМК Рибчук Т. Г. та інші учасники семінару щиро дякували адміністрації школи, педагогічному колективу та школярам за створені умови для успішного проведення районного семінару і висловили впевненість у тому, що Володіївецька СЗШ 1-111ст. – один із закладів загальної середньої освіти району, який не лише реалізує основні завдання держави щодо забезпечення дітей шкільного віку належною освітою, але й створює оптимальні умови для всебічно обдарованої молоді.